Bakgrund och samarbete

Bakrund
Kennel Vintervisa har funnits sedan 2005 och det är jag, Pernilla West som driver den med ovärderlig hjälp av min kära familj. Äkta hälften Johan och barnen Ante 8 år och Mia 1,5 år. 
 
Jag har har alltid älskat djur, natur och motion i olika former. På min off. hemsida www.vintervisa.com kan du läsa mer om oss, min bakgrund och livet med alla våra djur. 
 
Jag har alltid tävlat med mina hundar i olika Hundsport grenar. Flera hundar har jag meriterat i bl.a. Lydnad, bruks, viltspår, utställning och drag. Den av mina hundar jag haft mest framgångar med var nog Riesen Schnauzern "Ebba". 
 
Min första draghund köpte jag 1997 och första Siberian husky 2004. Sedan dess har jag alltid kört en eller flera tävlingar varje säsong. Främst i medeldistans och gärna på fjälltävlingar med övernattning utomhus. Känslan att sova utomhus på vintern är speciell och man kommer alltid nära hundarna vid den här typen av tävling. 
 
Samarbetet med Niklas Eriksson
Under våren 2012 kontaktade Niklas mig och ville köpa en valp. Valpen Bella valdes ut och flyttade till Hällefors. Där fanns då fyra rasfränder. Se www.skanderna.blogg.se 
 
Niklas och jag delar passionen för utelivet med hundarna och fann att ett samarbete skulle gynna oss båda och framförallt våra hundar. 
 
Niklas är "gammal" idrottare och har sedan tidigare genom fört Polardistans och "Vita bandet" på skidor med sina hundar. (Sök på Vita eller gröna bandet för mer info.)
 
Under säsongen 2012/13 lånade han Vintervisa's Dvärg Vide och V. Dunderklumpen av mig för att genomföra Vita bandet igen. Nu med 8 hundar och släde. 
 
Efter utvärdering och samtal har vi kommit vidare i vår " team tanke" och i år har vi samlat alla hundar och de tränas och tävlas tillsammans hela året.
Som mål i år kommer de att gå Vita bandet "upp och ner". En resa på över 300 mil med start januari 2014. Se och följ oss sedan där på www.skanderna.blogg.se
Vi kommer för hoppningsvis att tävla dem i Amundsen Race, Polardistans och Beaver Trap Trail. 
 
 
 
 

Kommentera här: