Livet på kenneln..

10 år med Siberian Husky! 
Kom härom dagen på att jag har 10 års jubileum med rasen Siberian Husky i år! Gjorde praktik under gymnasietiden, 1995 på en sh kennel och då bestämde jag mig nog för rasen.. 

2004 köpte jag mina första två valpar av kennel Awanga's i Tåsjö. Innan dess hade jag bla. haft en dragblandis och en Riesen Schnauzer som jag åkt mycket skidor och spark med.. 

De två jag köpte av Awanga's växte snabbt till att jag hade 6 Siberians och första egna kullen föddes hösten 2005. 

Att ge hundarna ett aktivt liv har alltid varit ett "måste" för mig. Då tänker jag mig både fysiskt och mental stimulans. 

I augusti 2013 lånade jag ut mina 6 nuvarande hundar till Niklas och det blev helt tomt på kenneln. Passade ju bra med tanke på mina studier och vistelser i Härnösand. Men oj vad tomt det blev i hundgårdarna.. 

Men efter Amundsen race stannade mina hundar kvar hemma och efter Polardistans tog jag även med Niklas hanhundar hem. Då blev det livat igen! Ja det märks att hundarna blir oroliga efter att ha varit borta och det tar ett tag innan de inser att de är hemma igen kommer till ro. Jättebra att de får vänja sig vid olika ställen och "bryta mönster" men lite jobbigt från början när de ylar i tid och otid och att man ska känna sig stressad vad grannarna tycker. Men får på detta sätt tacka alla snälla grannar som står ut med allt oljud från vår gård.. 😊 

Nu känns hundarna lugnare och imorgon åker vi iväg på säsongens sista tävling och tur! 3 fina dagar i spår runt Norråker/Saxvattnet väntar, Beaver Trap Trail är ett måste och en avslutning på tävlings säsongen varje år! 😄 www.beavertraptrail.se

Vår - kan även vara valptider!
Har inte vågat hoppas och skriva förrut.. Men nu tror jag faktiskt vår Västgötaspets tik Danja väntar valpar. Andra helgen i februari parades hon med vår hane Svedala Ragnar Regnskur. Håll alla tummar och tår för att det blir en fin och lagomt stor kull! Har knappt gjort någon reklam alls för dessa ev valpar men har redan flera mycket trevliga valpköpare så det vore roligt med valpar! 🐶 

Under v 14 blir det iaf ändå en ny valp som flyttar till oss! Vår bytesvalp med kennel Vox Celestas anländer. Mamma till valpen är den de fick av oss för nästan 3 år sedan och pappa är uppfödd på kenneln. Tror på kombon! 😄 

Kan det vara valpar här inne? Danja inte helt nöjd att posera ståendes..


Fina Kasper



Busiga Vide


Kommentera här: