Paket via posten!

Det kom ett paket på posten.. För några veckor sedan kom jag på idéen att jag ville ge Svenska skolan en present som tack för min vfu period hos dem. 

Filmen Dunderklumpen skulle vara perfekt, eftersom den är Sveriges första animerade film som dessutom är inspelad i Strömsund där jag bor. Att Strömsund är ett litet samhälle och en av de närmsta grannarna är affärsinnehavaren Kerstin på Ö-bua (som säljer filmen) gjorde saken väldigt enkel att ordna. Ett meddelande via Facebook Messenger och snälla Kerstin la filmen omgående på Posten. 

Härromdagen kom filmen och jag har nu i fritidsplaneringen bokat in Bio på fritids nästa torsdag. 

Dagen innan jag slutar och är färdig med min Vfu period. Helt perfekt timing och så roligt att ge barnen denna upplevelse av film, Sverige, prat om animerad film och kultur (kanske extra viktigt för utlands boende barn.. 😊 ). 

Tusen tack Kerstin!  💚💙💜



Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tack själv Pernilla👍 roligt att jag kunde vara till hjälp😊

Kommentera här: