Träningshelg!

I helgen som gick var det barmarks SM i Filipstad. Ville så gärna åka dit och tävla med några hundar. Men som "nybakad" student så fanns inte tiden helt enkelt. Känner att med årets andra mål, måste jag verkligen bestämma mig för vad som är viktigast och på vart jag ska lägga allt krut. :)

Därför blev jag istället hemma, pluggat, varit på 30 års kalas och tränat mig själv. En bra helg!

Niklas har tränat hundarna förstås! En långtur på 6 mil blev det en av dagarna med en tur upp i Säfsens slalombacke. Alla hundar är glada och pigga. Bris som är äldst har fått haft sockar på sig sista tiden. Alla hundar äter en allsidig kost, men Bris ska börja få extra fiskolja (superviktiga Omega 3 fetter) för att stärka upp tassarna extra.

Efter mitt arbete på en veterinärklinik i flera år har jag verkligen sett de positiva effekterna av fiskolja som kosttillskott och jag kan varmt rekommendera fler att använda detta om problem uppstår. Det gäller att fylla på från insidan om utsidan ska bli stark. :)
Tänk bara på vilken fiskolja du köper, skillnad på olika kvaliteer. Dr Baddakys och Nutrolin (som är vegitabilisk) är mycket bra val!





Kommentera här: