Delat spann!

Nu har jag hunnit träna hundarna precis som jag tänkt mig sedan tidigare (skrev om detta nedan) några pass. 

Killarna (alla vuxna utom Banjo) och tjejspannet (unghundarna med mamma Dimma). Vilken skillnad och glädje att köra dem så! 

Vi har på ett sätt börjat om från noll och effekten känns redan. Hundarna är lugnare i starten och mindre stress över lag. En bonus är att Dimma (som jag bara haft i någon månad och inte riktigt känner ännu) måste gå som ledare i unghundsspannet och där insåg jag ju att hon fungerat klockrent och "bara gått på" i storspannet. Caroline och Bosse har sagt att hon är en bra ledarhund men jag har ju inte hunnit bygga upp vårt förtroende ännu så hon var väldigt osäker i starten första gångerna. Men bara vi börjar rulla går hon som tåget.. 😄 

Nu är klockan mycket och nu dax att sova! Skriver vidare imorgon! 

Testade att ladda upp två filmklipp från dagens pass men tydligen tar bloggen bara bilder. Kommer lägga dem på nya hemsidan som jag nu bygger.  Kommer snart! 😃
Grabbarna, vuxenspannet


Brudarna i unghundsspannet! 

Kommentera här: