Rasspecialen för siberian husky 2014

Förra veckoslutet var jag och Ante på vår årliga Idre tripp! Som huvudarrangör för utställningen vill jag vara ute i god tid så vi och alla hundar, 9 st åkte ner redan på torsdag morgon. Som vanligt är det mycket att stå i runt en utställning och jag kan inte påstå att jag hann se och njuta så mycket av alla fina hundar själv, men det kommer fler utställningar. Jag hoppas övriga medlemmar hann dessutom mer och var nöjda! 😃 

Ställde ut Vintervisa's Fredde Vårregn och V. Stjärnklara Sirius. Fredde fick Exellent utan vidare placering (pga platta tassar) och Sirius Good. Han visade sig inte bra i ringen och är väl heller ingen direkt skönhet... Men har iaf visats på utställning en gång i sitt liv nu. 😄

Hann träna hundarna några turer, prövade kickbike (kul!), prata med mycket folk, trevlig middag på lördags kväll och medlemsmöte på söndag. 

Helgen gick alldeles för fort i vackra Idre Fjäll! Nästa års rasspecial blir i samarr med Sphk NN i Sollefteå. Vi i Rasklubben testar ett grepp kring arrangemanget. Ser fram emot det nu! 😃 

















Kommentera här: