Tänk om, tänk nytt.. Gör som du tänkt från början!

Just hemkommen efter en träningstur med hundarna! Idag blev det mycket kaos och osäkerhet i mitt spann... Måste skriva av mig lite här för att kunna sortera och sätta ord på det jag egentligen borde tänkt på innan träningspasset.. Egentligen inte så konstigt att det blev som det blev som det blev.. 

Jag har nu haft löpande tikar hög hemma sedan i juli!! Så jäkla jobbigt men det har ändå varit hanterbart. Jag har ju väntat på att Sol ska börja löpa men inte då.. (Har ju valpplaner för henne...)

Först ut med löp var Dolly 7 mån i juli/aug, sedan tog jag hem de nya tikarna Lira och Cittra och gissa vad!?Cittra löpte vid hemkomsten och Lira började 2 dagar senare.. Och nu i fredags i Idre förra veckan började Sol löpa! Dessutom har Dimma kommit tillbaka hit igen efter att ha varit hemma i Tåsjö några veckor. 

Hanhundarba har fixat det jättebra men nu har det blivit lite väl mkt hormoner i luften tror jag! Ingen gnäller (förutom unghanen Banjo ibland) men däremot ylar de i tid och otid! 

Idag vid träningen av ett 9 spann borde jag ha tänkt till och kört de 5 hanarna för sig och 4 tikarna för sig. 

Körde först Vide och Dunder i led men fick byta till Dimma efter några km då de var ofokuserade. Fredde är störtförälskad i Lira och skulle bak till henne... Och den killen har ju en del muskelkrafter att ta till när han vill... 

Lira, Cittra och Dolly är ju under inkörning och mår egentligen bäst av att gå i ett litet tryggt spann men det tar ju dubbelt så lång tid att köra två spann.. Men nu fick jag lära mig en läxa och borde gjort som jag tänkt inom mig istället för att se till tidspressen.. Nu en tid framöver blir det två mindre spann med vagnen istället! ☺️

Det jag vill säga med inlägget är att inland blir det bara så fel men det är viktigt att lära av misstagen och "gör om, gör rätt". ☺️

En bild från lördagens mer lyckade träning! Mia och Lira delar på lite vatten... 😄

Kommentera här: