Lektioner

Denna vecka har jag igen haft förtroendet att leda två lektioner i ämnet bild. På första lektionen i måndags hade jag åk 4-6. Dessa ivriga härliga ungar kom genast springande mot mig när jag kom innanför skolans grind för att fråga "Vad ska vi göra idag Pernilla?" Så glad jag blev! För mig ett bevis på att jag kan få vara deras "tillfälliga fröken" och att de uppskattat det tidigare vi gjort när vi målat och skapat collage. 
Idag sysslade vi med Frottage. Som innebär att de går "gnugga fram (med blyertspenna och papper) olika ytor i skolans omgivning. Först enskilt, sedan fick de riva och klippa ut dina bilder och därefter i grupparbete montera ihop sina bilder i grupp om 2-3 elever. Det var uppskattat! 

Den yngre gruppen åk 1-3 fick fortsätta med collagen (de har endast bild varannan vecka). De jobbade så bra och i slutet av lektionen fick jag spontant feedback där eleverna berättade att de haft roligt och lärt sig flera saker på mina lektioner! Så roligt och tacksamt! Det bekräftar verkligen att jag nu gör rätt val i livet och i mitt val av yrke. 💖 

Frottage = fånga ytor i miljön och se mönster. 

Makeba tillverkar eget lim. 😙 





Så god tjej som förklarade sin bild med att hon tänkte på julen! 😊

Kommentera här: