Möte med människor!

Nu har jag träffar de flesta som tillhör Svenska skolan Lissabon på något sätt tror jag. Det är ju strax över 40 barn på skolan och de flesta har två föräldrar, lärare på olika sätt (finns både de som jobbar hela tiden och så de som bara kommer ibland och har portugisiska med barnen osv), köks och städ m.fl. Det blir därför många möten varje dag på olika sätt och språk. 

Främst är det svenska och engelska jag pratar men provar mig även på något ord portugisiska ibland när jag är modig! 😉 Kan säga hej, god förmiddag och tack. Även läsa på många skyltar då språket ofta är lite likt engelska. 

Får även lyssna på andra språk. Min "rumskompis" är från Estland t.ex. 

När jag kommer till lägenheten på kvällarna är det väl inte konstigt att trots roliga dagar så tar tröttheten över... 😪 

Nu ska jag göra lite skoluppgifter, sedan sova! Imorgon är det fredag och nästan två veckor har gått av min praktik. Tiden går fort! Längtar förstås efter min familj men den har praktiken kommer vara värdefull för mina kommande år i läraryrket. Tänker så och då känns det bra. 😊💜

Kommentera här: