Sintra

Imorse tog jag tåget till Lissabon, letade åt tågstationen Rossi och därifrån åkte jag till Sintra. Hade ju hört hur fint det var där med den Super gamla fästningen, kungapalatset osv. 

Alltså jag är ju redan stormförtjust i landet Portugal, men besöket i Sintra var snudd på magiska! Vilken atmosfär det fanns där... Jag var helt lyrisk bitvis när jag vandrade omkring.. 😊 Många steg blev det där också för jag råkade gå lite fel men gick då se massa vackert efter vägen. (Jag är ju en sån snudd på att vägra de vanliga turist grejorna som guidebussar osv. Fick då idag också känna på hur det känns när man säger... det som knte finns i huvudet måste då finnas i benen... 😉 Bjuder på vackra bilder.. 










Draculas boning? 😨😃





Mkt fina privata hus (små slott) med egna "vakthundar" 😉 






Barbapappas hus? 😊 













Kommentarer:

1 birgitta:

skriven

Hej Pernilla Tusen tack för kortet. Jättekul att höra av dig. Nu har jag kollat alla dina dagar här. Visst är detta land härligt och roligt att du har en bra praktik och trivs på skolan, Vi hörs Kram Birgitta

Kommentera här: