Yoga på skolan!

Åh så mycket roligt jag får uppleva hela tiden här i Portugal. "Allt händer av en anledning och det är inte slumpen att ni är här idag" läste vår yoga ledare upp vid dagens lektion som jag fick delta i. Så tänkvärda och sanna ord. Så är det verkligen och jag kan bara vara tacksam och glad. Att få uppleva att de på skolan redan erbjuder sådant jag är intresserad av är ju hur häftigt som helst. Skolan drivs av en föräldraförening så då uppstår också mycket kreativitet och nya tankar. Det är en av mammorna på skolan som är certifierad yoga lärare och den som höll o lektionen.  En lektion i veckan har de för personal och föräldrar som vill delta. Om två veckor kommer det även att vara en lördag vigd åt bra mat och yoga! Den kursen ska jag ge mig själv i födelsedags present tänkte jag när hsg hörde talas om detta! 😊 

Igår var också en sådan topp dag. Tre saker lyfte den extra. 
1 Jag skypade med familjen där hemma. Vi har bara pratat i telefon tidigare och detta var ju verkligen jätteroligt och vi kunde till och med ge varandra en god natt puss. 😊 

Som nr 2 på gårdagen var att jag var och köpte fina varma kläder. Hittade oväntat fina koftor och en poncho på en liten butik här i Carcavelos. Det blir fuktigt och rått på kvällarna här nu så min garderob behövde fyllas på. 

Sista, 3an var att alla elever var tillbaka på skolan igen efter lovet och det blev vanlig skola och fritids igen. På skolan finns strax över 40 st elever i åldrarna 2-12 år, 8 lärare (om jag räknar rätt) och köks/ stödpersonal. Stämningen känns bra och kontakten blir nära pga lågt elevantal. 







Kommentera här: