Ofrivillig vila..

Sällan jag blir sjuk, men har nu de senaste veckorna dragits med en bihåleinflammation. Vill ju så gärna träna, blir som ett "nödvändigt ont" :) Men trots att hjärna talar om att den vill träna har "näsan" satt stopp för det hela. När det gör ont att böja sig ner och det knastrar i huvudet är det bara att "ge upp". Till råga på allt fick jag en regäl magsjuka förra veckan. Blev däckad förra veckan...men nu börjar jag så smått känna mig på G igen. Glad iallafall för jag kände mig lite bättre i slutet av veckan, så då följde jag med min nygamla vän Ros-Marie och simmade 50 längder på badet.

Ska ut på första försiktiga joggingturen om en stund och hoppas jag med min resevplats får komma med på spinningen på Pigg & Frisk ikväll. Imorse var det verkligen omöjligt att komma fram på P&F, myntets baksida när man ska slänga sig på telefon varje morgon för att få en träningsplats på kvällen...

Sug, glädje och inspiration till träning finns nu igen iallafall! :)

Bakning är något jag gärna ägnar mig åt nuförtiden! Alltid varit ett stort intresse och det är så roligt att ha kommit in i en bra "bakrutin" igen. Bakar allt ifrån det egna matbrödet till fikabröd. Vardagsbröd är tunnbröd och "snabblimpa" som mina barn älskar. Fikabröd kan vara bullar, kakor och nu semlor. Skriver in och bjuder på några bra recept senare.

Att baka är att "jorda". Det stärker kroppen på flera sätt, att få knoda degen är att bearbeta något och skulle humöret svajja är jag alltid glad efter ett bak.

I lördags bestämde jag mig "hastig och lustigt" för att baka tunnbröd. Lyxigt när vi har egen bakstuga och kan tända upp när andan faller på.. :) Två timmar tar det för ugnen att bli varm. Bakade på 3 liter mjölk. Ungefär kl 17,30 på kvällen var allt färdigt. Då kom Johan ut med en pizzadeg och ingredienser han fixat inomhus. Bakade ut degen till flera små pizzor, på med favoritpålägg och in i ugnen. Mmmm underbart gott och en fin avslutning i bakstugan en mysig lördag kväll. 










Slalombacken i Strömsund var i lördags öppet på det årliga kl 12 - 24. Där var vår son Ante, snart 9 år och åkte. Han skulle såklart åka till 24,00.. ;) Så efter middagen letade jag fram min snowboard och drog till backen. Superkul att "damma" av den igen och åka i backen med massa glada barn. Konstigt nog var jag den ända vuxna som åkte bland 50 talet barn.. Ante och hans kompisar var glada och dom tyckte jag var såå duktig mamma som kunde åka snowboard... haha. Kul å kunna impa på någon... ;-)

Hoppas på er härlig åkning under vårvintern!






Kommentera här: