Regn & Rusk - Bra dag för bakning!

Ett stort intresse för mig vid sidan om hundarna är bakning! Tror jag skrivit om det förut också.. 😊 När man bakar är man verkligen här och nu. Extra härligt är det förstås att baka i min egen bakstuga som min man Johan restaurerade från grunden år 2010-2011. 

Vi använder nu bakstugan både för bak och fester! Hunnit med både kräftskiva, barnkalas och pizzakvällar i den. 

Men nu på förmiddagen bakade jag tunnbröd på hederligt jämtländskt vis på 4,5 liter mjölk. 😊 Redan igår kväll tände jag upp för att förvärma hällen några timmar. Sedan var jag ut imorse vid 6,30 och tände upp igen. 

Hade god hjälp av dotter Mia och granntjejen Madde. Skönt när man är uppe från morgonen. Nu har vi ätit lunch och ska strax gå ut i hundgården och umgås med vovvarna ett tag. 😄  







Fika paus är viktigt för att hålla ångan uppe! 😋 


Avslutade med Mias mini-tunnbröd 😉


Madde idag. 

Kommentera här: