Tjejmilen 2014

Som jag skrivit förrut handlar den här bloggen om både om hundarnas och mitt eget välmående och träning. 

I helgen har jag tillsammans med min syster Jennie nått ett nytt mål! Vi har tillbringat en jättemysig helg tillsammans i Stockholm och igår sprang vi Tjejmilen med nästan 34000 andra tjejer! Det var första gången i detta lopp och andra gången någonsin i ett löparlopp för oss båda. Vårruset var det första. 

Iår hade både jag och Jennie några skador och förkylningar i kroppen så tiderna går att förbättra ordentligt till nästa år. Men båda kunde genomföra loppet genom att springa och jogga hela tiden och det var det viktigaste! Löpning är en lättsam och härlig träningsform. 
Jag hade tiden 1,02 och Jennie 1,16. 

Tjejmilen är verkligen en folkfest, så otroligt mycket människor och glädje på en och samma plats. Detta gav förstås mersmak och vi kommer igen nästa år! 😄 

Tusen tack till vår snälla pappa för "sponsring" med så fint hotellrum mitt inne i stan och våra familjer som hemifrån hejjat på oss! 😊 

Från hotellrummet på Kungsgatan 


Jennie och jag läser löpartips om loppet.. 😃





Innan loppet fick vi pepp av vår nya coch Marcus Hellner 😉





Nöjda och stolta tjejer! 😊

Kommentera här: