Torsdagsmarknad!

Igår var jag på marknaden igen. För er som vet vad Dundermarknaden i Strömsund är så kan jag berätta att denna marknad är liknande fast den återkommer varje torsdag här i Carcavelos, året om. Jag frågade en handelsman igår om hur de arbetar och han berättade att han åker runt på olika bestämda marknader i närområdet alla dagar i veckan utom en eller två. Snacka om nasare... Vilket hårt jobb tänker jag...

Marknaden är väldigt trivsamt och det finns mycket bra att köpa! Kläder är billiga och för mig har det blivit ett "måste" att köpa frukt, grönsaker och ost på den delen av marknaden där livsmedel finns... Små goda ostar 5 st gör 5 € är ju helt fantastiskt gör en "ostoman" som mig! 😋😊 

Det är ett himla liv på marknaden för försäljarna står bokstavligen och skriker ut att man ska komma och köpa hos just dem... 😊 Härlig kultur! 






Kommentera här: